• Welcome to FJR-club Nederland. Please login.

Theme selector

Calendar

January 2022
MoTuWeThFrSaSu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Er zijn geen evenementen gepland.

Op het forum: 21 Guests, 0 Users

Meissner valdop rp13/ 2007?

Started by Marc Lenssen, 13 Apr 2021, 17:14

Previous topic - Next topic

Marc Lenssen

hallo allemaal, mijn arme fietske is omgevallen. Meissners hebben hun werk goed gedaan maar nu is 1 van de zwarte doppen gekrast. Heeft iemand er toevallig nog 1 liggen? Onbeschadigt?

MvG,
Marc
:-)

StefaanH

Als het enkel krasjes zijn, zou je hem dan niet laten zitten voor als hij nog ooit eens omvalt?  ::)
De Gustibus et Coloribus non est disputandum.

Dekudibusei

Ik zou, net als StefaanH, overwegen om hem lekker te laten zolang hij niet gescheurd is. Als hij echt gekraakt is, rest je natuurlijk niks anders dan vervanging...
Quod gratis asseritur, gratis negatur.

Marc Lenssen

Hij heeft alleen krassen, maar vind het jammer, mooie fiets verdient mooie dopjes :-)

StefaanH

Quote from: Marc Lenssen on 13 Apr 2021, 23:29
Hij heeft alleen krassen, maar vind het jammer, mooie fiets verdient mooie dopjes :-)

Dan is een lakstift en een vaste hand veel goedkoper dan een nieuwe dop.

Marc Lenssen

De dop zelf is zwart rubber, daar gaat een lakstift niet helpen ben ik bang....

StefaanH

hansvds

Zou het niet lukken om, met bijv. een Dremel oid, het eerst te schuren tot het glad is en daarna te polijsten?
Veel werk maar als je hem weer echt mooi wil hebben dan ...... dat toch niet uit.
Als je wijst, wijzen er drie vingers terug!

Marc Lenssen

:-) een randje er af schuren zou nog kunnen ja. Bij nader inzien zie ik dat de vorige eigenaar deze doppen direct op het frame heeft gezet ipv op de  houders die de druk mooi over het frame verdelen. Ik denk dat ik ze maar gewoon vervang voor doppen met een houder die de druk op het frame verdelen..... wel jammer want ik vind het mooie doppen...

Okki

dan is dit misschien iets voor jou:
https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=14573.msg337458#msg337458

maar dan even door klikken voor een RP13