PowerCommander III RP13 € 99,00

Gestart door Harry Kleinpenning, donderdag, 03 januari 2019, 13:43:44

Vorige topic - Volgende topic

Harry Kleinpenning

Syb

Harry Kleinpenning

FJRob

Peter57

Volgens Google is het :
  Algemeine Betriebs Erlaubnis
Als je denkt dat avontuur gevaarlijk is, probeer routine. Dat is dodelijk.

hansvds

Vroeger was Abe een fabrikant van wollen dekens.  :yellow_54: :yellow_40:
Als je wijst wijzen er drie vingers terug!

Boso

fjrbert

Groeten vanuit het mooie Gendt in de Betuwe

Globetrotter

Het leven is als een neus, je haalt eruit wat erin zit..

Syb

Syb

Citaat van: FJRob op vrijdag, 04 januari 2019, 09:27:40
Voor de onwetende onder  ons wat is ABE?

Algemeine Betriebs Erlaubnis. Zonder krijg je hem niet door de keuring wanneer je iets veranderd aan je motor. Of je moet al en zogenaamde " einzelabname" laten doen.

John Kievit

Citaat van: Syb op vrijdag, 04 januari 2019, 12:41:24
Algemeine Betriebs Erlaubnis. Zonder krijg je hem niet door de keuring wanneer je iets veranderd aan je motor. Of je moet al en zogenaamde " einzelabname" laten doen.

Hoi
Waarom zou je je motor door de keuring moeten, welke keuring?

Zou de PowerCommander het wat onregelmatige lopen van de RP13 helemaal of deels verhelpen?

Groet John

Globetrotter

Citaat van: John Kievit op vrijdag, 04 januari 2019, 13:00:36
Hoi
Waarom zou je je motor door de keuring moeten, welke keuring?

Zou de PowerCommander het wat onregelmatige lopen van de RP13 helemaal of deels verhelpen?

Groet John

Syb woont in Deutschland en daar hebben ze een jaarlijkse keuring voor motoren. De  PC3 gemonteerd en goed afgesteld ga je veel plezier van beleven op je RP13. Trekt veel mooier op, lijkt bijna een racer. Ik had hem ook gemonteerd op mijn vorige RP13. Was niet nodig op een RP28 zei mijn dealer. De RP28 loopt een stuk soepeler dan de RP13, maar toch denk ik nu dat ie er niet slechter van zou worden met een PC3.
Het leven is als een neus, je haalt eruit wat erin zit..

Bruce

Citaat van: Globetrotter op vrijdag, 04 januari 2019, 13:07:11
De  PC3 gemonteerd en goed afgesteld ga je veel plezier van beleven op je RP13. Trekt veel mooier op, lijkt bijna een racer. Ik had hem ook gemonteerd op mijn vorige RP13. Was niet nodig op een RP28 zei mijn dealer. De RP28 loopt een stuk soepeler dan de RP13, maar toch denk ik nu dat ie er niet slechter van zou worden met een PC3.

Dit kan ik alleen maar onderschrijven. Ik kende mijn rp13 (2006) niet meer terug na de installatie van een pc
Triumph Tiger 1200 XCA Bwj 2018
FJ1200 1TX Bwj 1986
FJ1200 3XW Bwj 1991

Harry Kleinpenning

Citaat van: Syb op vrijdag, 04 januari 2019, 12:39:08
Ik bedoel uiteraard in Duitsland Harry. Grapjas.
Ik vrees dat je 'm in Duitsland met een Power Commander niet door de 2-jaarlijkse TÜV-controle krijgt? Je schakelt immers de katalysator uit (kabeltje van de sensor wordt losgekoppeld bij montage van een PC) en dat zal wel als een milieudelict worden gezien  :yellow_42:

John Kievit

Citaat van: Harry Kleinpenning op donderdag, 03 januari 2019, 13:43:44
Verkoper zit in Heiden Duitsland, half uurtje rijden vanaf Winterswijk (Achterhoek)
tel. 0049 1525 5196 567
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/power-commander-iii-fuer-fjr-1300/1015197582-306-1326

Totaal geen ervaring mee, met dingen laten opsturen en hoe te betalen en wanneer hoe?
Wie heeft hier ervaring mee?
Jo
hn

John Kievit

Citaat van: Globetrotter op vrijdag, 04 januari 2019, 13:07:11
. De  PC3 gemonteerd en goed afgesteld ga je veel plezier van beleven op je RP13. Trekt veel mooier op, lijkt bijna een racer. Ik had hem ook gemonteerd op mijn vorige RP13. Was niet nodig op een RP28 zei mijn dealer. De RP28 loopt een stuk soepeler dan de RP13, maar toch denk ik nu dat ie er niet slechter van zou worden met een PC3.

en bij dezelfde rijstijl gaat je brandstof verbruik omhoog, omlaag, hetzelfde.

Harry Kleinpenning

Ik koop geregeld (gebruikte) spullen voor de motor via internet, dit zowel in Nederland als Duitsland. (ook veel gekocht voor Bas)
Eigenlijk nooit problemen gehad, gewoon betaald en nadat de verkoper de centen binnen had (hetzij via PayPal hetzij via internet-bankieren) werden de spulletjes keurig via de post bezorgd. Kan vanuit Duitsland overigens wel een weekje duren.

Duitsers zijn over het algemeen veel nauwkeuriger met het aangeven van de staat waarin het product verkeert, Nederlanders willen het wel eens fraaier doen voorkomen dan het achteraf daadwerkelijk is. Heb bij al die aankopen slechts één keer gehad dat het geleverde wat tegenviel, dat was van een ruit voor de FJR van Bas. Die had inderdaad geen krassen o.d. zoals de verkoper had aangegeven, maar de coating had plaatselijk wel wat losgelaten en dat was ie ff 'vergeten te vermelden'  :yellow_33:

John Kievit

Citaat van: Bruce op vrijdag, 04 januari 2019, 13:51:45
Dit kan ik alleen maar onderschrijven. Ik kende mijn rp13 (2006) niet meer terug na de installatie van een pc

Had ik ook toen ik op mijn Suzuki SV650S 1999 constant vacuüm carburators
een dynosetje monteerde van Tovami van Ruud Fredriks Dynojet B.V.
En even op de dyno bank, super

verslavend en dat bij een 650cc V-twinnentje  :yellow_54:

TinyPortal © 2005-2018